song!

Wednesday, October 17, 2012

Friends Ever...

Hai Assalamualaikum...huhuhuhuh
dah lama sangat aku x update blog..
terasa nak update plak..jom tengok tajuk... Friends Ever...

dalam kehidupan kena ada kawan...tak kisahlah siapa kawan kita..lelaki atau perempuan..penerimaan kita terhadap rakan kita sangat penting. mungkin orang itu tidaklah kaya..tidak sempurna..tapi penerimaan kita bagaimana pula?

penerimaan aku terhadap kawan aku? aku menerima sesiapa yang ingin berkawan dengan aku..tipulah kalau aku cakap aku tak pernah sakit hati dengan kawan aku sendiri...aku akui aku tak pandai nak marah terlalu lama..kerana aku mudah mengalah...tapi orang yang pandai tangkap waktu aku tengah marah adalah orang yang bijak dan betul2 mengenal aku...aku mempunyai pendirian..jika seseorang itu menerima aku seadanya..aku juga akan menerima seseorang itu seadanya...siapakah kawan aku itu? jeng..jeng..jeng....


hah!! ni lah kawan aku..yang free hair tu tau..(tudung merah tu aku)...huhuhuhu...nama dia Intan Syawani Abdul Wahid..dia antara kawan aku sejak aku mula jejakkan kaki dekat puncak...classmate aku..aku sayang dia mcm aku sayang keluarga aku sendiri..aku sedih kalau dia nangis..dia tau masa bila aku marah..kalau aku ttba diam..xlyn orang sangat..dia tau aku tengah marah...dia satu2nya yang kawan aku yang terbaik aku pernah jumpa...aku hampir marah seseorang yang membuatkan dia nangis..tp aku masih kawal emosi..aku akui..kami tidak serapat dulu..kerana dia amat disenangi oleh rakan2 yang lain..tp dia tetap menadah telinganya untuk mendengar setiap masalah aku atau rakan2 nya yang lain..aku faham orang bercinta mmg sibuk..tp dia tak pernah lupa kawan2 dia...dia juga antara kawan aku yang selalu bebel kat telinga aku tapi bg aku..aku suka..sbb tak menyakitkan hati..aku pernah marah dia tanpa usul periksa..tapi ianya tidak lah melarat..tp masing2 bijak mengawal emosi..dan dia pandai meredakan keadaan..hehhehehe.. aku berjaya mengawal emosi saat dia ucapkan selamat tinggal..tp aku senyum...walaupun hakikatnya aku terlalu sedih... :)


hah!! yg rambut tinggi ni pulak, Nurfahara Ain. sape dia pada aku? dia adik aku..hahah asal aku cakap macam tu? perwatakannya yang gedik dan manja membuat kan aku berkata begitu. aku mula kenal dia masa semester 1..tapi semakin lama, kami semakin renggang dan buat hal sendiri..jarang tegur lepas tu..sbb masing2 terikat dengan komitmen masing2..aku dengan dia bukan lah sekelas..kami berlainan jurusan tetapi kami satu fakulti..kami kembali rapat ketika semester 5..aku dan Intan join showcase Teater Lagenda Musang Berjanggut dan dia ialah Pengurus Produksi (PM)..aku boleh cakap dia PM yang baik..sbb aku pernah cuba ponteng latihan dan aku cakap 'kalau kau nak aku datang latihan, kau kena call aku..sbb aku nak tidur'...dia call betul2..tak sangka aku...dia mudah gelabah tapi aku suka tengok dia..hahahahha....setiap masalah aku banyak luahkan pada dia..dan dia antara mangsa aku yang aku suro untuk kejutkan aku bangun tidur..heheheeheh....lagi satu aku nak bagitahu, dia seseorang yang sangat mudah mengalirkan air mata...aku gelarkan dia SENGET..gara2 filem H.A.C.K.S..aku pernah buat dia nangis..mula2 sbb aku pura2 sentap dengan dia..lepas tu aku marah dia...agy 1 dia hampir nangis bila dia igt aku sentap dengan kata2 dia..masa tu aku bergurau dengan dia..try nak bwk lari fon dia..ttba dia ckp mcm ni... 'bila aku dah ngantuk, aku tak suka pandang orang yang aku tak suka'..aku terus diam n aku pulangkan balik fon dia..dia igt aku sentap..dengan sekuat2 nya dia tarik aku..tenaga mana aku pun tak tau...hehehehehhehe...

persahabatan yang indah adalah persahabatan yang kekal. Sahabat yang baik adalah sahabat yang menerima kebaikkan & keburukan sahabatnya..sahabat yang jujur adalah sahabat yang tidak menggunakan kelebihan sahabatnya itu..ingatlah...

PERSAHABATAN YANG TERJALIN LEBIH BERMAKNA BANDING PERCINTAAN YANG MASIH KABUR HALA TUJUNYA

No comments:

Post a Comment